Lilian Beauty & Care

content image
This phantom sticky

Fit de zomer door? Met deze tips lukt het zeker!

Dit jaar ga jij energiek op vakantie! Een slome zomer kan altijd nog. Bye bye bikini-stress, welkom gezond leven. Deze 9 tips van Leefstijlplan RosaLife geven snel een positief resultaat. Probeer uit en ervaar het verschil!

 

 

1. Ideale maat? Weg ermee!

Heb je ondanks crashdiëten, shakes en afslankpleisters nog steeds niet dat ‘ideale figuur'? Logisch want crashdiëten, shakes en afslankpleisters werken niet. Kies liever bewust voor een gezondere leefstijl. En: wees gewoon jezelf. Dan ben je op je leukst, zowel voor jezelf als voor je omgeving. Van jou is er maar één en jij bent uniek en waardevol en precies zoals je bent.

 

2. Kies voor een goede houding

Met een positieve instelling, een welgemeende lach en letterlijk 'een goede houding' ziet iedereen er aantrekkelijk uit. Volg deze mini-workout om je houding te oefenen: sta rechtop, schouders laag, borst vooruit, billen iets naar achteren zodat je bekken naar voren kantelt. Trek je nu navel in en span ook je  bekkenbodemspieren (je plasspieren) aan. Span 4 tellen aan en 4 tellen ontspannen. Kwestie van oefenen: uitblazen bij het intrekken van je navel en het aanspannen van je plasspieren.

 

3. Ont-haast

Kies voor een luchtige benadering: goed voor body & mind! Met deze eenvoudige maar effectieve ademhalingsoefening kom je snel tot rust. Adem rustig diep in door je neus, adem uit door je mond. Rustig wil zeggen: ongeveer 4 tellen in- en 6 tellen uitademen. Je verlaagt je ademhalingsfrequentie tot circa 10 keer per minuut. Je hartslag zal ook reageren met een meetbaar lagere frequentie. 

 

4. Oefen met  'omdenken'.  Negatieve gedachten zijn als hinderlijke muggen: houd ze op een afstand. Piekeren, je lost er niets mee op, je wordt er alleen maar moe van. Een negatieve gedachte geeft een negatief gevoel en daar komen negatief gedrag en bijgevolg negatieve consequenties uit voort. Zoek naar positieve kanten en benoem die.

Inspiratie nodig? Kijk op www.omdenken.nl 

 

5. Een fris gevoel 
Drink dagelijks voldoende schoon water, anderhalf tot twee liter per dag. Schaf een waterfilter aan en kies vaker voor verse groene thee, een sterke antioxidant die in hogere concentraties ook bescherming biedt tegen schadelijke UV-stralen van de zon.

 

6. Beweeg jezelf fit

Voorkom ‘ben zo moe’ met voldoende lichaamsbeweging: doorbreek de vicieuze cirkel! Het kan namelijk goed zijn dat je aldoor moe bent juist omdat je niet voldoende beweegt! Wat is voldoende? Elke dag een half uurtje wandelen (drie keer 10 minuten mag ook) en één of twee keer per week een flinke extra schep er bovenop met sporten, dat wil zeggen conditie- of krachttraining.

 

7. Ga naar buiten!

Natuurlijk ga je deze lente/zomer ook zo veel mogelijk lekker naar buiten. Daarmee pak je meteen een flinke boost vitamine D3 uit zonlicht mee, gratis!

 

8 Slaap lekker...
De avonden worden langer en vaak ook gezelliger. Weersta de verleiding om te laat je bed in te kruipen. Slaap zorgt voor fascinerende herstelprocessen in je lichaam en je geest.

 

9. Tenslotte: gezonde voeding erin, rommel eruit

Sommige kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen in voeding of drankjes kunnen je hormoonbalans verstoren en geven je een onfit gevoel. Vermijd vooral E621 (smaakversterker/glutamaat) en E951 (aspartaam).Eet en drink geen light producten en ook geen kant-en-klaar maaltijden met ‘rode’ E-nummers.

 

Geef jezelf  meer energie met onbewerkte voeding rechtstreeks uit de natuur.

Eet gezond en regelmatig, zes keer per dag: een vezelrijk ontbijt, een gezonde lunch en ’s avonds een licht diner, plus drie kleine tussendoortjes, om de tweeënhalf á drie uur. Je komt daarmee de dag door zonder pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel en je kunt de hele dag kunt beschikken over voldoende energie. Eet volgens het seizoen, kies voor verse, typische zomergroenten en fruit, boordevol vitamines en mineralen. Laat je inspireren door de mediterrane keuken met heerlijke maaltijdsalades, gezonde volkoren pasta’s, (zelfgebakken) brood, rijst, maïs, bonen, veel vis, mager rundvlees, kip en experimenteer ook eens met lekkere, licht verteerbare vegetarische recepten.

 

Meer inspiratie nodig?

Neem contact op met één van onze coaches in jouw omgeving of mail naar:

info@rosalife.nl

 

Enjoy!